val!

Jag ska ju välja utbyte eller minor field studies eller ingenting! Här är mina tankar...

Utbyte
Jag behöver leta massa kurser, jag läser på avancerad nivå men kurserna man kan välja är på grundnivå, vilket innebär att det kan bli slappt :) Akademin vill ge psykologerna möjlighet att åka utomlands och därför kan kurser på grundnivå räknas, så länge det inte är likadant som någon kurs vi läst. Då får man ett nytt perspektiv på psykologin! Ingen fördjupning alltså. Erfarenheten att leva i ett annat land och kultur är spännande! Jag funderar på Hong Kong, Köpenhamn, Skottland eller Tyskland... eventuellt Kanada. Är ju begränsat var vi får åka.

Minor Field Studies
Åka till Peru i två månader och samla in information (i juli och augusti) för att sedan i Sverige i vår skriva klart en uppsats om detta. Man får stipendie. Det kommer att bli mycket tyngre och mycket mer jobb. Men jag får lära mig spanska. Jag kommer att använda kunskapen jag lärt mig i Sverige för att fördjupa något och jämföra det med svenska förhållanden. Jag tror att en sådan här studie är mycket ansträngning! Så om man vill ta det lugnt och stressa och anstränga sig så lite som möjligt så är det nog ingen bra idé. Men samtidigt kan man lära sig mycket nytt.

Det är alltså två olika saker. Ska man bredda sitt perspektiv, eller fördjupa sig. Lite ansträngning versus mycket ansträngning?

Sista då: Ingenting
Slippa allt vad ansträngning heter och läsa en kurs på avancerad nivå här och sedan skriva uppsatsen här. Precis så som en standardelev brukar göra. Följa normen.

Så. Vad ska jag välja :) ?

Kommentarer
Postat av: Jennifer

Gör det du känner lockar mest!

Du gillar ju att resa och få nya erfarenheter.

Do what your heart tells you!

Fast självklart tycker jag du kan stanna här med mig också:D

2011-12-16 @ 23:17:24
Postat av: Lina

Strunta i hjärtat och do what the Lina tells you! Och du vet redan vaaaaaaaad :-) Eller Hong Kong då. Eller Köpenhamn faktiskt! Det är nog väldigt roligt där!

2011-12-17 @ 18:43:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0