Jisses & Bilder

Idag åkte jag, James och Sinda till en park. På tunnelbanan (subte) tog vi fotografier. Plötsligt började någon på subten att hosta våldsamt och ställa sig i en ställning så han tog upp all plats (det såg ut som han skulle spy). Vi blev inträngda i en hörna, men lyckades fly till en annan hörna. Vi var mest rädda för bakterier och tyckte det var en jättekonstig upplevelse.

Efter ett litet tag kom en dam fram till oss och sa att de försökte råna oss och att vi skall vara försiktiga när vi kliver av Subten även. Det är ju ganska uppenbart i efterhand. Man ska titta eller hjälpa den som är "sjuk" samtidigt som någon annan stjäl sakerna. Min kompis väska var öppen (men den var tom sedan tidigare) så vi blev inte av med något. Men det är ändå lite läskigt vilka tricks de använder. Man måste verkligen vara försiktig i Buenos Aires.

Lite skakis, hade vi ändå en trevlig promenad i parken.

Ikväll hade vi ett hejdå-party för James. Just nu lär jag mig mer om amerikansk kultur än argentinsk. Ska träffa en äkta argentinare imorgon dock och försöka fokusera på att lära mig mer om Argentina och utveckla spanskan!

Igår i bilder:


The roomies outside the park


Sen var vi på graffiti-tour. Har fått ett helt nytt perspektiv på denna konst. I Argentina kunde en 15-åring som rökte på gatan få dödsstraff, graffitin är en slags frihetssymbol. Det är dessutom många gråa och fula väggar och istället blir de målade med graffiti-konst. Finns mycket politik och bakomliggande information om detta.


Intressant konst va??


Sedan var det James leaving-party!


Me gusta la casa grande!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0