Tours de BA

WOW... vilken dag!!

Varit på två turer från 10-19 och lärt mig extremt mycket om Buenos Aires. Ibland ser man byggnader och dylikt men vet inte bakgrunden. Att få bakgrund och historier är verkligen guld värt.

Började se en film om Argentinas historia. Sedan gick vi till Plaza del Majo. Där protesterar kvinnor som blev av med sina barn och barnbarn för 34 år sedan (sådana som inte gillade regeringen). De protesterar där fortfarande
en gång per vecka.

Palatset är målat av oxblod för att det skulle bli billigare så.


Sinda, Dolores & jag utanför Casa Rosario.

Efter slottet gick vi igenom San Telmo igen... och åt en god lunch! Jag tog en enkelt tortilla. Vår guide åt med oss också!



Sedan åkte vi till La Boca, ett slumområde som någon bestämde sig för att måla i coola färger och som blivit riktigt turistigt!! Vi åkte buss mellan olika ställen och barn liftade på bussarna, alltså stod på kanten på utsidan, riktiga sensation seekers. En 7-8-åring försökte pick-pocketa en i min grupp också. Kan slänga upp nån bild när internet går lite snabbare någon gång :)


Puerto Madero. Det bor typ 10 personer i en sån där skyskrapa. De byggde dyra bostäder men ingen har råd att bo där! Lite klantigt kanske.

Buenos Aires, in my heart!!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0