En sjuk helg

Mårten har bott hos mig torsdag-söndag. Det har varit trevligt att ha sällskap nu när man varit sjuk. Annars brukar ju mamma ta hand om mig :)

Igår var jag fast i sängen hela dagen. När jag vaknade imorse hade jag knivar i halsen och jag tror någon hade kastat en TV på mitt huvud när jag låg och sov! Iallafall så orkade jag upp och dra mig hem till Tomas för att laga kroppkakor. Kroppkakor har jag aldrig ätit i mitt liv, det är typisk svensk husmanskost. Tomas kokade potatis, och stekte kalkonkött med lök. Potatisen mosades ner tillsammans med mjöl och ägg för att sedan rullas till små bollar som man sedan fyllde med kalkon och lök. Sedan kokade vi bollarna i varmt vatten, tills de flöt upp till ytan. De serverades med smör och lingonsylt. En ny smak. Annorlunda mat, ingen ny favorit. Men jag gillar ju att testa nya saker, varje vecka blir det någonting nytt! 



Sedan såg vi två delar av en serie, landet brunsås. Vettig serie måste jag säga. Första delen handlade om köttindustrin och andra om livsmedelsverkets rekommendationer av hur man bör äta. Är man i en debatt om man ska äta kött eller inte så tycker jag inte det finns så mycket argument för att äta kött.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0