Helg!

Visste ni att de yrkesgrupper som oftast drabbas av psykiska sjukdomar är präster och psykologer (tror det var DN som skrev det). Undrar varför! Någon som har en idé?

Kan det vara så att man lär sig för mycket om psyket och försöker få det att fungera så bra som möjligt att man stör dess naturliga struktur? En annan anledning kan vara att man tar med sig andras problem hem efter jobbet? Kanske får man höra så jobbiga saker att man stänger av sitt eget känsloliv? Vem ska lyssna på psykologen när andra kanske tror att psykologen vet bäst (fast den inte gör det!)?  

Nu är dieten slut och jag har ätit jättebulle, pasta, taco, gröt, banan och coca cola hitentills. Vet ni, det som är konstigast är att socker inte smakar någonting längre. Efter att ha varit utan socker i en månad så har smaken försvunnit för mig. Dock är jag övertygad om att den återvänder till mig. I nuläget skulle jag inte välja söta saker för det är inte gott, men jag har ett "sockerminne" som sakta kommer att väckas till liv. Men vill ni bli av med ert sockersug så går det ganska snabbt! Det tog 2 dagar för mig, men observera att det säkert kan se jätteolika ut hos olika personer.


Gårdagens Tacomiddag hemma hos David & Cecila, med hans två bröder, en flickvän, hennes bebis och två andra vänner :)

Jaha, nu är jag sjuk förresten, så det blir sängen hela helgen och läsning :) Äntligen kan jag komma ifatt med studierna :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0