En bild på min mjölkfria, fiskfria, grisköttsfria, skaldjursfria lunch ála LCHF.

Jaha, nu kör jag LCHF. Är i övergångsfasen när kroppen lär sig fungera på ett annorlunda sätt eftersom man stoppar i den annorlunda bränsle. Effekter jag har märkt av är huvudvärk (vill ha socker!), kramp i vaderna på natten, trötthet, mindre sömnbehov (nu bara 6,5h istället för 8), svetten luktar starkare (kroppen håller på att rensa ut allt gammalt för att fungera på ett nytt sätt), inte lika "matabstinent" - man håller sig mätt längre och blir inte lika upprörd om jag inte får mat direkt samt en konstig smak i munnen. Det är svårt att säga i nuläget hur det har påverkat humör och psykiska faktorer, men det återkommer jag till.

Såhär ser en typisk lunch ut för mig. Jag kör ju LCHF mjölk-, fisk-, gris- & skaldjursfritt


Kalkonhamburgare delad i två bitar, ena biten med Bearnesås på (gott!), andra biten med aiolisås på (just den sorten jag hittade är inte så god), avocado, fetaost, sallad med olivolja.

Jag hoppas kunna variera mig lite i framtiden :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0