En helt tyst dag

Jag, Johanna & Kristina bestämde oss för att ha en dag helt i tystnad. Vi träffades hemma hos dem för att sedan cykla till Venaskogen utanför Örebro. Där vandrade vi, stannade för en mysig lunch, tog det lugnt. Jag fick adrenalin för jag hittade massa stenar att hoppa på, träd att välta och springa över, samt slunga mig via träden till olika stenar. Kristina hittade jättemånga svampar i skogen också. Efter skogen cyklade vi hem. Vi gick på gymet en sväng och bastade. Efter det förbereddes en grymt god svampsoppa! Efter 8 bröt vi tystnaden för att utvärdera dagen.

Man ser, hör, känner, doftar allt mycket mer. Till exempel satt jag vid nåt tillfälle och fokuserade på olika träd och olika höjder och kunde se jättemånga olika scenarior. Man smakar även maten mer.

Jag märkte hur BRA jag mådde av att få lite adrenalin (hoppa på stenar), vilket berättar för mig hur viktigt det är med kickar i livet.

När man inte pratar känns det som man tar bort något "livsviktigt", men att saker och ting blir enklare och finare då och man ser andra saker. Känns som man skalade bort ett lager på sig själv, för talet kan ju vara en slags sköld eller så också. Istället kände vi.

Man kan fundera på vilken roll man tar i gruppen, om man är passiv eller aktiv. Meningen med dagen är att man ska gå i sin bubbla och ta de initiativ man känner för. Vill jag slunga mig i ett träd så ska jag göra det!

Kommunikationen skall vara så liten som möjligt, detta inkluderar blickar och teckenspråk, man skall bara VARA!

Testa detta med era vänner någon dag, det är faktiskt riktigt häftigt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0