Indisk kväll!

Efter min trevliga salsaklass igår mötte jag upp Katharina och min salsavän Herbert visade oss till Tegelgatan där en indisk kväll väntade! Folk var klädda i indiska kläder och vi åt en god indisk middag! Det godaste var efterrätten, bestående av chokladmousse, en mörk sådan! Jag längtar efter socker!

I veckan har jag blivit vän med en spanjorska i min korridor och hennes vän. Har fått prata spanska med henne och kompisen. Idag hjälpte jag henne med svenskan hela kvällen! Hon heter Maria Theresa, men kallas Maite. 

Veckans föreläsningar på universitetet har handlat om psykodynamik. Det är sjukt spännande och jag är väldigt pepp på att läsa litteraturen. Synd man läser så långsamt :P och så tycker jag det är svårt att läsa på engelska.

Love, work and knowledge are the wellsprings of our life. They should also govern it. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0