LCHF

Jag är alltså med i ett experiment då mitt minne, impulsivitet, koncentrationsförmåga och andra funktioner kommer testas under tiden som jag går på Low Carb High Fat - diet. Jag kommer hålla på en månad. Känns lite skumt att proppa i sig feta såser, men de är jättegoda! Jag ska prova på ett gympass idag för att se hur man mår av att träna!

Min mat den närmsta tiden kommer bestå av ägg, spenat, avocado, broccoli, sallad, olika feta såser, kyckling, kalkon, fet korv, nötkött, fetaost, blåbär, vissa nöter, te & vatten. Egentligen ska man ju äta fisk, skaldjur, griskött och mjölkprodukter; men då jag är allergisk mot dessa blir det en extra utmaning att försöka leva på varierad kost.

Idag är det onsdag, jag började i söndags. Jag har känt mig ganska trött och haft ont i huvudet. Jag brukar bota huvudvärk med coca cola eller godis, nu kan jag inte det! Det är intressant vad som kommer hända med kroppen. Speciellt det psykiska! Jag förväntar mig att bli mer koncentrerad och mindre impulsiv. Just nu är jag i en övergångsperiod och hjärnan bråkar med mig! 

Någon som har ett gott LCHF-recept på lager får gärna skicka det! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0