Londres

Jag "glömde" min kamera. Ja, det finns ju inget som heter glömma. Jag tog inte med den för jag orkade inte helt enkelt! Jag tog med en tjock, stor filt istället!

Onsdag: Buss-tåg (försenat) - ersättningstaxi till Skavsta flygplats :) Flyga, framme sent! Åka buss, buss, buss till Roehampton. Somnade först 4 på natten, vaknade av att brandalarmet gick! Jag och Kris fick springa ut och jag fick se alla studenterna. Jisses, de var små (unga alltså!).

Torsdag: Jag, Kris och Hou wie (en kille från Vietnam som är bosatt på Hawaii och hans namn betyder Hawaii), åkte in till stan. Där hittade vi en veganrestaurang där vi åt buffé och cupcakes. Veganmat är ju mjölkfri. Cupcaken var inte speciellt god :P ...alls, faktiskt. Även om det är mjölkfritt kan man faktiskt ha i socker! Sedan gick vi på stan, i hopp om att hitta kläder! Vi hamnade såklart på PRIMARK (billigt & hysteriskt!). Jag hittade bara en väska och en julklapp till min syster. Skulle nog hittat mer men orkade inte riktigt. Det var synd, för jag har inte speciellt mycket kläder!

Fredag: Jag, Kris, Hawaii & en tjej från Hawaii åkte in till stan för att gå på det stora konstgalleriet! Vi tog en guidad tur. Åh vad trevligt! Jag gillar faktiskt konst. Sedan gick vi på det brittiska museét! Det blev sent, vi drog hem, Kris lagade Kyckling Marsala (MUMS!), middagen var klar 23.45 haha :) Stack förbi supermarkets och handlade massa mjölkfria gottegrejer :) Bland annat en sponge cake :) mmm :)

Lördag: Jag och Kris åkte in till Camden, Kris skulle på nån serietidningsmässa! Mötte Lucas som jag också var vän med i Buenos Aires i en "healthy food shop". Där köpte jag något så gott så det finns inte:


Den finns även i jordgubbssmak! Jag hittade en favoritaffärskedja i London med mängder av mjölkfria produkter, nötter, roliga teér och annat hälsomässigt! Jag köpte två teér som jag tappade bort någonstans i Camden :( Köpte inga nya, det hade blivit för dyra teér. Jag och Lucas satt i en park och käkade denna enormt goda kaka! Lucas försvann, jag gick runt själv, sedan kom Kris tillbaka. Vi käkade något på marknaden och kollade runt. Sedan hyrde vi cyklar och cyklade runt Hyde Park, helt amazing!! Det var nog en av mina favoritgrejer... ! Att cykla är så himla enkelt, men så skönt för kropp och själ, i ett mörkt London dessutom. Efter cykelturen begav vi oss till en konsert som min vän Federico spelade i. Han är trummis i ett riktigt bra band. Jag och Kris satt bredvid Federicos pappa. Federico är en vän som jag en gång träffade på Malta (05), då kunde han noll engleska, en gång i Miami (07), då kunde han helt okej engleska och nu tredje gången (11) var han en riktig britt.


Min kompis band, Nurotic.

Söndag: Dagen då min LCHF-diet började (berättar mer om den sen). Sov länge, sedan åkte jag in till stan för att träffa Pavle och hans flickvän! Jag och Pavle pluggade tyska tillsammans i Österrike år 2003 tror jag, haha. Längesen, men vi har setts i London en gång efter det. Vi fikade i Angel, på ett Wiener-café. Mycket trevligt. Sedan åkte jag hem och packade min väska för att sedan på...

Måndag: Buss-tunnelbana-tunnelbana-buss-flyg-buss-tåg-spansklektion i sverige-buss-hem! ;)

Nu är jag back home!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0