Cyklingen...första 6 dagarna!

Åkt från Örebro, via Norrköping, Oskarshamn, Kalmar, Karlskrona till YNGSJÖ! Det har gått 6 dagar. Jag är jätteglad att vara här! Vi har kört 13 mil vissa dagar, runt 8 vissa. Haft 3 dagar där vi kört 13 mil. Det är ganska mycket och man måste äta hela tiden. Jag skulle inte proppat i mig så mycket, men min trupp tjatar på mig. Det märks direkt dagen efter annars, eftersom man blir helt skakig!

Har sovit på vandrarhem en natt och resten i tält! Det som är jobbigt med resan är att sätta upp och ta ner tält, att sova i tält, att sakna all vardagslyx. Det som är kul och enkelt för min del är att cykla. Det är även lite svårt med maten eftersom jag har många allergier. Vi hamnar ofta på pizzerior och dylikt. Jag mår bäst när jag kan välja min egen mat. Nu är man i en grupp och får anpassa sin kost efter det. Såklart äter jag inget jag är allergisk mot. Vi har väldigt roligt tillsammans och oftast är det glada miner, utom på morgonen (från min sida).

Hade någon annan sagt till mig att de cyklar minst 130 mil på två veckor hade jag tyckt att de är GALNA. När man gör det själv är det liksom normalt och man tycker inte det är så galet :)

Lite bilder:

Före turen utanför Teos hus! Jag ser ju inte så jätteglad ut! Johan, Teodor, Anders och jag.


Första måltiden i Finspång. Ganska fräscha och rena fortfarande :) 10 mil körda, 3 to go!


En random paus. Blivit många stopp för att läsa karta! Ander har en I-Pad som har hjälpt oss i många lägen!


Ett fikastopp, av många fikastopp! Att ta pauser är jätteviktigt!


Ett stopp gjordes i Söderåkra (4 mil söder om Kalmar) för att hälsa på och avnjuta en lunch hos psykologklasskamraten Johanna (tjejen i vänster hörna). På bilden är Johan, Johannas sambo, Anders och jag med för övrigt!


Tagen påvägen :)

Idag var det så skönt att komma hem till Yngsjö! Vi steg upp 7.00 imorse, rev tälten, var iväg vid 9. Hade pauser, lunch, fikor, två punkteringar...och vi kom fram 22.00! Man är ganska trött och öm efter detta. Får se hur kroppen hanterar en vilodag nudå :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0