Övertränad/Skadad

Kanske blev det för mycket träning förra veckan? Speciellt sista springpasset på en timme (med fyrtio minuter cykling före). Min höft och ljumske är helt förstörda, kan knappt gå. Jag har haft en känslig höft i över 10 år, men hade inte räknat att den skulle dyka upp när jag sprang. Var mer orolig för min häl (men åtgärdade det problemet med bättre skor), eller mina knän som alltid krånglar. Men pang kom höftbesvären. Jag kör mest lugna gymövningar denna veckan, inga pass. I alla fall blev det bröst-mage idag (vid magövningarna gjorde det ont i höft och ljumske så jag fick ta det extremt lätt).
 
Kanske inte kan träna inför Lidingöloppet, kanske får köra på ren vilja... Ska väl vila och se vad som händer, men har haft denna typ av skada tidigare och det har tagit flera månader att bli av med.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0