Skrämde en ficktjuv

Idag hittade jag empanadas med sojaost i, gissa om jag blev glad! Goda var de också, det kanske blir några sådana framöver :) Framöver är inte så lång tid dock, åker hem på söndag!

Denna vecka får jag privatlektioner. På universitetet Buenos Aires lärde jag mig nya saker varje dag senaste månaden, nu får privatläraren på min första skola (IBL) lära mig allt jag missat eller inte förstått. Hon är väldigt bra och det är väldigt intensivt, har flera ton hemläxa!

Florida street är stället där alla turister hänger. Idag blev jag nästan pickpockad där. Jag hade ryggsäcken på ryggen, hade inget värdefullt i den och plötsligt kände jag nåt, vände mig om och då höll en kille på att dra ner kedjan på ryggsäcken. Jag skrämde honom!! Han fick inte med sig mina spanskböcker, min vattenflaska eller banan. Har inget värdefullt i ryggsäcken här, det är för riskabelt.

Nu har jag upplevt mer brott under två månader i Argentina jämfört med vad jag upplevt i hela mitt liv, tror jag.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0