GRATTIS!

GRATTIS PÅ FÖDELSEDAGEN!



IDAG FYLLER MIN SYSTER PAUL 28 ÅR! HURRA HURRA HURRA!

Jag kan inte vara med och fira men ska nog fira härifrån Argentina med någon god chokladbit eller så!


Igår åkte jag på en tur till en marknad. Efter det gick jag, Lucas och Kris hem till Lucas och åt en supergod middag (Kris älskar att laga mat men får inte laga hemma eftersom han bor hos en host family, så han säger "jag skulle betala er för att steka ett ägg".) Vi drack även mate, vilket smakar som jättestarkt grönt te. Alla dricker det här! Jag kände mig pigg och euforisk hela natten av mate (uttal: matte)!

Detta är en mate-kopp. Innan man använder den ska den stå i Herba (den gröna örten man dricker) i 24 timmar. Sen kan man använda den "som vanligt", alltså man häller i Herba och varmt vatten och sedan dricker man ur "sugröret". Det är en väldigt social grej eftersom man gör en kopp och sedan skickar man runt den till alla.

Bild från marknaden igår:


Lucas från London. Han påminner om Hugh Grant.


Lite kakor och John från Texas


Pilani från Zimbabwe och jag på bussen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0