IGUAZU!

I torsdags klockan 21.15 åkte bussen från Buenos Aires till Iguazu vattenfall! Den skulle vara framme 14 men var framme 18 dagen efter. Jag, Martin, Lindsey & Jaqueline åt 3-rätters middag på hotellet där vi bodde 2 dagar i rad, jättegott :)

Bussen var superskön:

Iguazu är världens största vattenfall i bredd och de är jättevackra! Det ligger på gränsen mellan Argentina, Brasilien och Paraguay. Grannstäderna i Paraguay och Brasilien är väldigt farliga. Spenderade hela dagen i parken med en guide och åkte även på tur under vattenfallen (kändes som en kall dusch mest). Men det var coolt - once in a lifetime experience. Dock blev min grupp ganska ripped off eftersom vi är turister! Jag har bra tips till den som ska till Iguazu i framtiden.

Vi tog en båttur under vattenfallen!

Vi gick ut på klubb i den lilla staden Iguazu och det var intressant det också. Folk dansade som galningar runt pålar.

Bussresan hem var nog det mest äventyrliga! Resan hem skulle vara 17 timmar. Vi åkte klockan 14 och efter några timmar stannade bussen och det var massa militärer runt bussen. De började leta efter knark på bussen och hittade en kille som hade 0,5 kg knark med sig. De sökte alla passagerares väskor. Vi var på militärbasen cirka 5 timmar eftersom knarklangaren skulle förhöras och sedan sättas på vår buss igen för 14 timmars resa till Buenos Aires. Var inne på deras kontor och de hade mycket knark där som de hade tagit i beslag. Knarklangaren satt på övervåningen och jag på nedervåningen. Betalade lite mer för att få extremt sköna liggsäten på nedre plan.