projekts på g

Har inte så mycket vettigt att skriva om, så jag kan ju berätta lite om mitt nya projekt...
Jag ska åka till Argentina 10/6 och stanna 8 veckor; lära mig spanska och jobba på ett sjukhus med barn!

Men mitt nya projekt gäller sommaren 2012. Jag och min kollega tänker göra vår examensuppsats i ett U-land och få ett stipendie av SIDA för att göra detta. Har jagat lärare på universitetet och folk som kan hjälpa oss men det har varit svårt. Igår hittade jag en sida "svalorna" som har stationer i Bolivia, Peru & Nicaragua. Jag mailade igår och fick svar idag! De är gärna våra handledare i fält (om vi gör några föreläsningar åt dem). Det var ju super och jag blev megaglad! Det fanns ett projekt som eventuellt passar i Bolivia! Nåväl, det är bara i startgroparna. Men det är ändå lite humoristiskt att Andra sidan Jorden svarar snabbare än stället man befinner sig på.

Ha en bra dag :) Jag kommer kanske berätta här om jag får fler NEWS, annars kommer jag beskriva Argentina till er som läser (när jag är där!!).

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0