För immunförsvaret

Mitt immunförsvar är ganska taskigt mot mig ibland... Lite halvt medvetet äter jag dock just nu väldigt nyttiga ämnen för mitt immunförsvar. Jag fick dessutom med mig väldigt mycket blåbär från Skåne!

Precis åt jag en smoothie med:
- blåbär, en kraftfull antioxidant som är bra för hjärna, minne, hjärta, kärl.
- banan
- ananas
- gojibär, som är bra för hjärta, blodtryck, synen, man ser yngre ut, mot virus.
- Renée Voltaires smoothiemix med hampaprotein, acai, spirulina och vetegräs. Alla dessa är starka antioxidanter och nyttiga ämnen!

+ en burk sojayoghurt till.



Denna är bra före och efter träning. Renée har intressanta produkter, synd de är så dyra bara, annars skulle jag gärna leva på hennes produkter. Dock är nog det bästa att äta sånt som naturen ger oss.

Imorse åt jag ägg, med kantareller, spenat och kalkon - låter väl också nyttigt? Drack även en smoothie gjord av blåbär och banan och drack ett österrikiskt te med honung!

Till lunch blev det två tjocka vildsvinskorvar och massa ärtor (nyttigt!) och ett te gjort av granatäpple (nyttigt) och så hällde jag blåbär i...såklart! 

Mellan varven har jag käkat cashewnötter, äpplen, persikor och päron! :)

En sak är säker: Jag är blå på insidan av min kropp och hoppas mitt immunförsvar sparar det som jag ger det nu och inte kastar bort det!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0