Cykelshopping!

Imorse tog jag en promenad med Malak, sedan var jag påväg till biblioteket för att plugga med Thomas och Jonathan när Teodor ringde på min dörr! Han tyckte vi skulle ut och shoppa cykel och cykeltillbehör. Eftersom han har bil och var ledig idag (i vanliga fall är han väldigt upptagen) så blev det bra. Vi åkte till tre cykelbutiker. XXL, cykelringen och en annan bredvid IKEA. Blev imponerade av cykeln på XXL och av försäljaren. På nästa ställe var försäljaren inte lika trevlig. På det tredje stället var försäljaren kunnig, hade fina cyklar och gav oss en hel del rabatt!

Just nu monterar de prylar på cyklarna vi köpte så jag har ingen bild. Men det blev en helt ny cykel (som är rosa och vit), det är en hybridcykel och den går alltså snabbt på landsväg. Hybridcykel är en mix mellan en vanlig mountain bike och en racercykel. Köpte till pakethållare, stänkskärmar, lampor, cykelväska, cykelbyxor, cykelskor, pedaler och lås! Cykeln kostade 6000 kronor men vi köpte så mycket tillsammans att jag fick den för 5500. När jag väl fått den så ska den bo i mitt rum, för de flesta cyklarna på studentgatan blir punkterade eller saboterade (tyvärr). Det är min blåa mountainbike ett vittne till. Min nya cykel är mer en landsvägscykel än en mountainbike. Jag tycker om att cykla längre sträckor så det passar bra, kanske investerar i en mountainbike i framtiden om jag blir intresserad av det!

Har lärt mig mycket teknaliteter om cyklar idag! Jag ska läsa på lite om skötselråd när jag väl fått hem min cykel. Det känns stort för mig att ha skaffat en ny cykel, den är som en liten bebis faktiskt som jag tänker ta hand om mycket väl!

Idag ska jag testa Campus Cross med Malak! Vi ska dit om en stund! Sedan får jag ta igen pluggandet!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0