Fredagsläxa

Idag blir det plugg för hela slanten (nästan!). Ska ta med fruktsallad till min gamla praktikplats och fika där en stund. Jag önskade ju mig ett slags rekommendationsbrev från handledaren och han sa att jag får det på ett villkor, om jag kommer dit personligen och hämtar det! Vädret bjuder in till vila under täcket annars, det är väldigt skönt ju!

Just det, tänkte bara påminna er alla om det allra viktigaste som finns: Att vara snäll mot sig själv! Tänk på allt bra du gör/gjort och klappa dig själv på axeln! Man kan hitta många fel och fastna i negativa spiraler och bli elak mot sig själv, men då ska man vara snäll mot sig själv, för vem kan annars var det? Ingrediensen för lycka finns inte i faktorer som är utanför oss, det är faktorer som är inom oss som genererar "lycka" eller välmående! Så. Klappa dig på axeln och säg till dig själv att du är bra, är min hemläxa till er och mig från mig :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0