Cykelsnack!


Några av mina nya prylar! Längst bak (platt sak) är cykelväskan, som är på sidorna och på pakethållaren. Har man en ryggsäck så är det stor risk att få ont i ryggen. Den kostade 199 kr.

Sedan syns ett par cykelbyxor, vid rumpan är det en stor kudde eftersom man garanterat får ont i rumpan av att cykla 120 mil men man kan få lite mindre ont med hjälp av dessa byxor.

Ett par cykelvantar, med vaddering vid tumroten och på andra ställen som belastas under cyklingen. Man kommer att dra på sig en hel del skador om man inte tänker på riktig utrustning.

Sedan har vi, min nya kärlek - skorna. Det är cykel/spinningskor. För att de ska passa på min cykel så kommer nya pedaler att installeras! De är väldigt hårda så att fötterna inte får samma tryck. Man får dessutom dragkraft både upp och ner eftersom de är fast i pedalen. Det ger 30% mer kraft med än utan cykelskor. De andra som ska cykla kommer att ha cykelskor och skulle jag inte ha det hade jag hamnat långt efter. Vi har en elitcyklist i truppen (Fremling), som ändå kommer att köra fortare än oss!





___________________________________________________________________________________________
Vet inte om jag har berättat om äventyret riktigt?

Jo: Jag, Fremling, Teodor, Anders och eventuellt Marcus ska cykla från Umeå till Ystad! Därav cykelfebern :D

Här är bilder på deltagarna:

ANDERS

En bild från utflykten med upplevelsesektionen vi gjorde till Kalltjärn (Anders sågar).

MARCUS (längst till vänster)

Han är väldigt liten på bilden, men har ingen annan. De bygger iallafall ett isvak på sjön! Cool bild tycker jag!


"FREMLING" - som är elitcyklist och kommer köra från oss alla!!

I öknen i Egypten!


TEODOR "TEO"

På en fyrhjuling i Egypten!

...och jag :) SÅKLART!

På båten i Hurghada, Egypten. Innan dykning!

På cykeläventyret ska vi åka från Umeå till Ystad. Ska avslöja vägen snart och då vill vi gärna hälsa på folk som bor längst vägen! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0