Tandläkaren

Idag var jag hos tandläkaren.

När jag var yngre så tyckte jag det var obehagligt och läskigt att gå till tandläkaren. Det var inte överdrivet trevliga tandläkare utan de klagade mest!

När jag flyttade till Örebro började jag gå uppe på Brickebacken! Oj oj oj! Jag har varit där 3 gånger och jag längtar efter att gå dit och trivs så bra där. De som jobbar är jättetrevliga och pratar mycket och är väldigt förstående. De ger mycket beröm (alltså, positiv förstärkning). Det är en väldigt ung tandläkarkår. Jag tror att de har fått det som del i sin utbildning att ge beröm och vara ödmjuka och snälla och positivt förstärka sina klienter eftersom tandläkarfobi är väldigt vanligt. Ja, det är riktigt kul att gå till en ung tandläkare!

Mina tänder var bra förresten. Ska fundera på om jag vill dra ut några visomdständer till bara. Det kanske jag vill, för det känns bra att dra ut dem. Så får jag gå till tandläkaren igen :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0