Cairns

Jag, Malak och Bea akte till Cairns! Forsta dagen akte vi med en bat ut for att snorkla i barriarreven. Det var riktigt coolt :D



Det var en fin dag och vi sag mycket fina fiskar! Riktigt stora ocksa!



Dagen efter akte vi till regnskogen och paddlade kanot dar och vandrade runt!



Vi sag krokodiler pa en battur ocksa :)

Sedan akte vi pa Extreme Rafting. Hade glomt beeratta den detaljen for Malak...ja, att vi skulle EXTREME-FORSRANNA! Det innebar att hoppa fran hoga klippor ner i vattnet och att bada lite mer an man gor vid en vanlig forsranningstur. Det var sjukt roligt!



Sedan hoppade Malak fallskarm, medan jag tog det lugnt! Hon fick ocksa da en extreme hojd...folk hoppade av langs vagen och hon var kvar till sist och fick hoppa fran 4300 meter! Rakade visst bli nat slags extreme-paket dar!
Bea flog hem till Sydney samma dag. Dagen efter slappade jag och Malak, sedan hyrde vi en tandemcykel och cyklade 5 mil for att komma till ett vattenfall. Vi korde vilse en hel del samtidigt som vi kampade rejalt mycket pa tandemcykeln!!

Malak akte och Rodrigo kom! Vi akte over dagen till 'Green island' som ar en eco island. Snorklade och solade och missade baten hem, men det gick en lite senare som tur var!





Sedan dok ocksa Kristina upp! Vi hyrde cyklar och cyklade till vattenfallen igen!


Kristina och Rodrigo vid Crystal Cascades

Jag och Rodrigo for ivag pa en dykresa i 3 dagar och 2 natter!
Vi sag hajar, skoldpaddor, stingrockor, massa olika rev och dok gebom grottor. Riktigt skoj! Jag kunde gora 7 dyk, sedan hade jag alldeles for ont i oronen! Nattdyk var riktigt coolt! Man tar ju inte sa mycket bilder under vatten eller pa allt coolt man ser, sa ni far noja er med en bild av mig i dykardrakt!



Maten var GRYMT god ombord! Nar vi atervande motte vi upp med Kristina och fick 1,5 dag tillsammans da vi softade och gick pa en 'allergy free' restaurang!

Efter 13 dagar och mixat sallskap ar jag nu tillbaka i Sydney och har cirka tva veckor kvar har! far se vad som ska ske. Men imorgon fyller Malak ar, da ska vi fira henne. Exakt hur ar lite osakert for tillfallet! :)




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0