Vätternrundan

På torsdagen började cyklingen. Ett gäng på sju personer skulle ut på äventyr och cykla från Askersund - runt Vättern - och återvända till Askersund. Jag hade handledning fast det var röd dag så jag missade första cykeldagen, kom med Jenny i följebilen och mötte upp kamraterna (Johan Fremling, Anders, Cornelia, Sofia och Karin) vid en övernattningsplats istället. Vi handlade på Willys och lagade mat utomhus. Sov i tält och det var riktigt kallt. Jag drömde att folk kastade snöbollar på mitt huvud och att jag blev mulad i snö etc. Dagen efter cyklade vi från Omberg (söder om Vadstena) till Huskvarna, cirka 7 mil. Där bodde vi på vandrarhem och åt god mat! Vi lunchade och köpte polkagrisar i Gränna. På lördagen åkte vi från Huskvarna, via Jönköping och Hjo till Karlsborg, där vi sov i ett vindskydd. Den dagen cyklade vi över 10 mil och vi kom upp i riktigt höga hastigheter eftersom vi hade motvind och inte alldeles för många nedförsbackar. Sista dagen blev det 7 mil (från Karlsborg till Askersund). Vi hade hela tiden en följebil med oss som körde runt på mat, tält, sovsäckar, liggunderlag och annat tungt som vi var glada att inte bära på!

Det var kul att cykla, fick ont i knäet sista dagen! Vi som ska cykla i sommar har gjort om vår plan. Vi kommer starta i Örebro och cykla söderut för att sedan cykla norrut igen och avsluta i Örebro. Kanske låter mindre "flashigt" men det är fortfarande samma sträcka, eller lite mer (eftersom vi inte behöver slösa några dagar på tåg/bil). Det var vårt stora problem... att hitta en transport! Men nu är det löst!

Just det, vill ni läsa om vad "Lösnummer" skrev om vårt cykeläventyr så ta en titt på:

http://www.losnummer.se/reportage/2012/05/psykologstudenter-pa-cykelaventyr/


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0