Veckans skumma händelse

Klockan 2 på natten knackar det hårt hårt på dörren. Ledaren i studentkommittén stormar in i rummet och frågar efter Student-ID-nummer och kollar under sängen efter besökare (det är ju emot reglerna att ha besökare). De stormar in i alla rum...och hos min granne från Finland stormar de in utan att knacka. Hon kunde inte somna om. Det kändes en aning "intruding" måste jag säga...! Det finns ju redan en kontroll när man går in genom dörren så det skulle vara ytterst svår att smuggla in folk...

Andra saker som är inkräktande på privatlivet är på några av våra lektioner där de frågar efter närvaro. På dessa lappar där man skriver sitt namn och studentnummer är uppgiften att fylla i väldigt känsliga uppgifter om sig själv! Exempelvis ett anknytningstest, nämna de mest stressande situationerna man upplevt i sitt liv (det var bara denna veckan...listan kan göras lång). Jag och Saana tappar ofta hakan, eftersom många lektioner handlar om att man ska lämna in massa känslig information för att få närvaropoäng.

I helgen blir det Kung Fu-middag och sen lite turistande i Hong Kong! Ska bli kul! Men just det, jag ska sätta ihop ett paper också :P

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0