Taiwan

Taiwan, fredag till måndag!
 
På fredagen kom jag sent så då var det inte så mycket att göra. På lördagen åkte vi tåg tre timmar från Taipei till en nationalpark.
 
På söndagen träffade vi en local tjej som är min kompis kompis, hon tog oss till en restaurang och sedan till en marknad. Det var toppen att träffa henne eftersom själva hade vi aldrig hittat dit! På kvällen var det en Latern-festival, vilket är varje år 15 dagar efter nyår! Vi skickade upp en latern i luften med önskningar på! Maten i Taiwan är helt amazing! Jag har en lapp där det står på kinesiska att jag inte tål mjölk, fisk och skaldjur, så nu kan jag testa massa mat! Det är min nya hobby :)
 
Jag lägger upp bilder sen, nu är datorn dum av någon anledning!
 
Förresten så bestämde jag och Emilia (en utbytesstudent från Malmö) att göra tjejklassikern, med start Lidingöloppet i september! Lidingöloppet, Vasaloppet, Vansbrosimmet & Vätternrundan, fast "tjejanpassat" :) Men det är en bra start!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0