Det känns tryggt

Japp. Här i Hong Kong, på Chinese University of Hong Kong så använder de sig av nåt som heter add and drop. Det innebär att man under en vecka får testa på kurser och sen kan man adda och droppa dem. Man kan göra pre-selection och då har man en plats. Jag testade alla mina kurser och var nöjd med tre och missnöjd med två. Jag testade några andra och tyckte om de istället. Jag addade två. På den ena kursen var jag nummer nio på väntelistan, men jag fick den iallafall, så nu måste jag säga att jag är riktigt nöjd med mina kurser här i Hong Kong!

Kurserna jag ska läsa är:
Emotion and Motivation
Consciousness (om drömmar, sömn, hypnos osv)
Culture and Psychology
Psychology and Law
Counselling & Guidance

Alla kurser har tentor eller quiz och något paper. En av kurserna har ett grupparbete.

Mitt schema


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0