Första kursen!

Ja, jag blev lite chockad av första kursen och funderade hur jag kan använda den i mitt yrke, men under föreläsningen började jag ändå tycka att den kanske skulle kunna bli intressant.

Det handlar om sociala dilemman så som att donera organ, sortera sopor, rösta eller inte, äta sushi. Kursen består av en tenta, ett paper och ett grupprojekt. Som grupprojekt ska vi med någon slags insats övertyga folk att donera organ. Det verkade galet för mig till en början men sen kom jag på att det kan bli kul. Man ska vara ute på fält i två dagar, en dag ska man inte göra någonting speciellt, bara fråga om folk vill donera organ och andra dagen ska man göra någonting utifrån teori som ska övertala folk!

Tidigare terminer har tyckt att psykologin är för "tung" och därför har föreläsaren försökt göra kursen lite lättare, YES!

Hittade en trevlig klasskamrat där iallafall.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0