Framme i Hong Kong

Efter 20 timmars flygande så landade jag i Hong Kong. Tog en röd taxi till Sha Tin, området där jag ska bo. Campus är gigantiskt, som halva Örebro typ. Jag bor i området Chu Ching College, i ett hus med bara tjejer, sen delar jag även rum med någon, som inte kommit hit än. Dusch och toaletter delar jag också med ett gäng andra.

Det var underbart att flyga iväg, då kände jag mig levande. När jag väl anlände på Campus blev allt mycket snurrigare! Fick massa olika papper att fylla i och koder att hålla koll på. Det behövs en kod för att aktivera air condition på sitt rum till och med. Jag är jätteförvirrad. Jag kanske inte kan förvänta mig något annat första dagen, eller? Jag ger det en månad innan jag hittar runt här och känner mig bekväm. Nu är det KAOZ. Men det ska väl övervinnas det också, i vanlig ordning.

Iallafall, ser jag fram emot att sova sen om en stund, när jag har packat upp. Trött!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0