15 timmar i SPA... :)

Jag och Sophie tåg tunnelbanan på lördag och morgon (20 minuters resa) och anlände till Shenzen, gick genom passkontrollen och var plötsligt i Kina! Vi checkade in på vårt hotell och mötte Amanda. Sedan tog vi oss till ett stort SPA som heter Water Cube Spa! Vi fick spa-pjamas, rockar, inneskor och blev ledda till vår första massage. Jag valde ett hot stone massage plus ansiktsbehandling, de andra tog en vanlig oljemassage på 90 minuter. Efter det så slappade vi och åt frukt och gled runt i våra rockar. Tjejerna fick dra mig ut från Spa:et för vi skulle möta upp John, Alan och Gracy för middag - det blev hot pot. Efter det gick jag med John, Alan och Gracy till en kinesisk klubb för att kolla vad det är (intressant, men för högt ljud och inget speciellt egentligen).

Andra dagen åkte vi till ett spa som heter Queen Spa! Ocean spa rymmer 3000 personer och har allt man kan önska sig! Vi hade en helt underbar dag! Jag, Sophie och Amanda fick 90 minuters massage i samma rum, sen gjorde jag en öronbehandling (typ aktiviering av akunpunkturpunker inne i öronen - aj aj aj) och så klippte jag mig! Vi åt middag och frukt och hade det hur mysigt som helst. Det är så svårt att beskriva hur bra det var :) Men jag är supernöjd iallafall!

För övrigt är mat och shopping väldigt billigt i Shenzhen!
Spa:na är öppna dygnet runt, så istället för att ta in på hotell kan man övernatta i dessa stolar! De är sköna! Våra massager var i privata rum, men ville man ha massage vid en stol gick det också bra.
Hot pot dinner på en vanlig restaurang i Shenzhen!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0