En dag med Karen & Jacky

Karen & Jacky är locals i Hong Kong och vänner till Sinda. Idag träffade jag äntligen dem! Först åt vi dimsum i centrum, vilket var riktigt gott...sedan begav oss vi via två båtar till en ö, med fin natur och berg. Det var en trevlig dag och jag åt grisöron, kycklingnjure, kycklingfötter och gristunga...var det något mer? Hmm... minns inte!
Sedan åt vi på en till restaurang :)
Stort tack och kram till Sinda som är den som känner oss alla och fick oss att träffa. Jag älskar att träffa locals, då hamnar man jämt på de bästa ställena direkt, annars tar det ett bra tag att hitta dessa ställen, om man nånsin hittar dem!


Vi hade en mycket trevlig dag, här är lite bilder!

På den fina lunchrestaurangen! Dimsum stod på menyn! Det är som spansk tapas!

Här står jag med inälvor, kycklingfötter, njure, grisöron och tunga. VI tre åt upp det!
Karen och jag: Hong Kong från en båt!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0