Shopping, Hong Kong

Jag lovar att man kan spendera alla sina pengar i Hong Kong på shopping. Här finns allt! Igår åkte jag till ett ställe som säljer produkter från Bare minerals! Jag fick med mig en foundation, en veil, en rouge, en ögonkräm och ett pulver mot uppkommande blemmor, för cirka 1000 kronor. Det är ett okej pris tror jag! Jag älskar märket Bare Minerals verkligen, det känns riktigt uppfriskande att ha på ansiktet och det är även solskyddsfaktor i. Jag ser det som min egen födelsedagspresent...och eftersom jag "storhandlade" fick jag en mini-foundation med liten borste och en mini-primer på köpet, helt underbart med sånt här.

Jag får se om jag uppgraderar min garderob medan jag är i Hong Kong också. Jag har inte shoppat någonting, men utbudet är enormt måste jag erkänna!

Skolan då? Jag lär mig väldigt mycket här, speciell i en kurs som behandlar psykologi och kultur. Har även fått tillbaka två av tre midterms. Bägge var över medel och jag är nöjd med resultaten!

Håller på med ett projekt, att mäta mina känslor över två veckor, varav ena veckan ska innehålla mindfulness-meditation! Idag börjar jag med meditationen och det känns så himla skönt! Jag mår så bra av det!

Var hos en kinesisk doktor igår som diagnosticerade mig genom att känna på min puls och kolla på min tunga. Hon gav mig pulver mot halsont! Jag tror det är riktigt effektivt. Första dosen har redan hjälpt mig. Hon sa även att jag är "kall" och ska ha varma kläder hela tiden och äta varm mat...och förmodligen bo i ett varmt land! Jag tycker det är jättespännande med den österländska medicinen.

Haha, där fick ni en allt i allo uppdatering.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0