Yuko, Junko & Johan på besök!

Så, nu ska jag förklara hur allt hänger samman! De två översta personerna på bilden (Jacky & Karen) träffade Sinda i Aberdeen! Sinda bad dem att ta hand om mig i Hong Kong och idag var andra gången vi träffades! De tog med oss till Big Buddah och även en restaurang som heter Shanghai! Vidare åp bilden ser ni Junko och Yuko! MIn syster träffade Yuko för 10 år sedan i England och för fem år sedan i Japan. Jag träffade också Yuko i Japan eftersom jag och pappa hälsade på Paulina där! Yuko kom över helgen till Hong Kong! Johan (den sittande mannen) träffade jag genom Teodor och Mona, eftersom jag åkte med dem till Egypten! Han var även med på vår 140 mil långa cykelsemester! Så, alla dessa personer har vänner på andra sidan jorden som är viktiga för mig!
 
Förresten, visste ni att Pekinganka endast är skinnet på ankan! Det visste jag inte förrän idag! Vilken chock jag fick när kocken kom fram med en anka, skar av skinnet på den och gick iväg med köttet!
 
Här är en bild till Sinda
Me and Yuko
 
Just det, vi hade lunch vid Big Buddah. Blev dumplings! Idag har jag ätit 5 sorters dumplings! Jag måste passa på nu, haha :)
Dagen var bra! Nu är jag supertrött! Imorgon ska jag och Johan åka till Disneyland! På måndag åker vi (+ Ari) till Vietnam! Har inte bokat någonting, har liksom inte hunnit! :P Men imorgon kväll måste vi ta tag i det där! Jag tror jag har alldeles för lite vilodagar nuförtiden! Vilodagar från resande och turistande. Hinner ju knappt uppdatera er :) Men jag försöker så gott det går!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0